expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 13 lutego 2014

Sałatka z grejpfrutem i kozim serem

Orzeźwiająca sałatka z grejpfrutem, kozim serem i prażonymi orzechami włoskimi. Smaki idealnie się komponują a całość dopełnia lekki dressing z oliwy i cytrusów. Zapraszam :) 

Składniki na 2 porcje:
  • mieszanka sałat
  • grejpfrut
  • ok 100 g koziego sera, roladki
  • 2 garści orzechów włoskich
Składniki dressingu:
  • sok z 1/2 pomarańczy
  • ok.  80 ml oliwy z oliwek
  • 2 łyżki czerwonego octu winnego
  • sól - u mnie Sól morska prowansalska Kamis
  • świeżo mielony pieprz
Orzechy zrumienić na suchej patelni. Ostudzić.
Grejpfruta obrać i nad miseczką wyciąć miąższ – najpierw odciąć skórkę razem z białymi błonkami. Małym nożem wyciąć segmenty miąższu wzdłuż białych błonek. Gdy wytniemy ostatni segment miąższu, wycisnąć z pozostałej części sok do miseczki. 
Do soku z grejpfruta dodać sok z pomarańczy, czerwony ocet balsamiczny i oliwę, doprawić solą i pieprzem. Wymieszać dokładnie, tak by wszystkie składniki się połączyły. Odstawić. 

W półmisku ułożyć sałatę, dodać kawałki grejpfruta, pokruszony kozi ser i orzechy. Całość skropić dressingiem. Lekko zamieszać, podawać. 
Smacznego ;) 


21 komentarzy:

  1. Bardzo smacznie wygląda ta sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda niesamowicie! Pyszności :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczna, super smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie orzeźwiające smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O Jezu, ale wspaniała ta sałatka, dobry czas na nią , choć wygląda kolorystycznie jak sałatki robione w lecie.
    Smakowo mistrzostwo

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda ta sałatka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ależ egzotyczne połączenie smaków! :)
    i te kolory!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja ulubiona sałatka, pięknie wygląda na zdjęciach:))

      Usuń
  8. Łucjo-bardzo apetyczna sałatka, składniki takie jak lubimy, pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy nie jadłam sałatki z grejpfrutem a Twoja wygląda przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  10. to lubię. szybkie, lekkie i smaczne! mniammm

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszna, śliczna, kolorowa i taka wiosenna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow jestem pod wrażeniem tych kolorów ! Aż chce się jeść :) !

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale wykwintnie wygląda! Piękne kolory i wspaniałe połączenie smaków

    OdpowiedzUsuń
  14. Sałatkę porywam, bo ja głownie sałatkowa dama jestem :-) moje smaki pyszna i zdrowa

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł na sałatkę. To zdecydowanie moje smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja to jestem w stanie pochłonąć każdy rodzaj sałatki, a Twoja wygląda bardzo zachęcająco:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niebo w GĘBIE :)
    T.C.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU