expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 14 czerwca 2013

Pancakes z ricottą i truskawkami

Placuszki z truskawkami i ricottą. Delikatne, lekkie, nie za słodkie. Dałam tylko połowę cukru, za to dosłodziłam je polewą krówkową i bitą śmietaną :D 
Agata z Happy Kitchen, od której wzięłam przepis zrobiła je z borówkami, ja zdecydowałam się na truskawki :)

Składniki:
  • 250 g ricotty
  • 125 ml mleka
  • 2 duże jajka, białka i żółtka oddzielnie
  • 100 g mąki
  • 2 łyżki cukru (dałam 1 łyżkę)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki esencji waniliowej
  • 250 g truskawek
W misce ucieramy żółtka z cukrem i ricottą na jednolitą masę. Dodajemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i solą, mleko oraz esencję waniliową. Mieszamy na gładką masę. Białka ubijamy na sztywną pianę, delikatnie łączymy z ciastem.  
Truskawki obieramy, myjemy i kroimy w plasterki, dodajemy do masy i delikatnie mieszamy łyżką.
Na patelni rozgrzewamy 1 łyżkę oleju. Łyżką nakładamy na patelnię małe porcje ciasta. Smażymy na średnim ogniu, a gdy góra placuszków zacznie się ścinać, przewracamy na drugą stronę. W razie potrzeby patelnię ponownie delikatnie posmarować olejem.

Pancakes można oprószyć cukrem pudrem lub podać z bitą śmietaną. 

Dodatkowo podgrzałam 1/2 puszki kajmaku z 1 łyżką śmietany 30 % , dokładnie wymieszałam żeby nie było grudek i polałam placuszki.

Smacznego :)

Przepis bierze udział w akcji:
   Czerwone owoce w roli głównej Truskawkowy zawrót głowy 2013

16 komentarzy:

  1. Chyba też zrobię jeszcze z truskawami ! :D pięknie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak one obłędnie wyglądają, Łucjo!:-) Polewa krówkowa, bita śmietana i truskawki...prawdziwa rozpusta...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mi narobiłaś smaka :)

    Z pozdrowieniami,

    A.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze że na diecie jestem bo cały talerz bym zjadła. Wyglądają rewelacyjnie i na pewno też tak smakują :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam kiedyś z ricottą - wyśmienite!

    OdpowiedzUsuń
  6. o jaaaa, ale pieknie wygladaja te placuchy! ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. O jejku! Jakie pyszności! Pożeram je wzrokiem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam!:) ja przeważnie robię jogurtowe:)

    OdpowiedzUsuń
  9. O mniam, ależ rozpustna pyszność:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam pancakes, a jeszcze w połączeniu z masą kajmakową toż to istna rozpusta...:)
    Zapraszam na podsumowanie akcji Polskie przysmaki z mąki i ziemniaków lub na http://moje-kulinarne-rozterki.blogspot.com/2013/06/wyniki-konkursu-polskie-przysmaki-z.html
    Konkurs rozstrzygnięty, więc zachęcam do zapoznania się z wybranymi przepisami:)
    Pozdrawiam,
    Monika (Moje Kulinarne Rozterki)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ja mam ochotę na pancakesy, czas chyba zrobic :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, nieźle :) I jeszcze te truskawki z kapką czekolady! Super! Dziękuję za zgłoszenie do truskawkowej akcji :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU