expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 26 czerwca 2013

Lody truskawkowe z wanilią

Lody truskawkowe z wanilią, z dodatkiem żółtek. Lekkie, puszyste i dużo dużo smaczniejsze niż kupne :)
Lody przyrządziłam przy pomocy maszyny do lodów, choć można je zrobić bez niej.
Oryginalny przepis jest na ok. 1,5 litra lodów, ale moja maszyna jest na litr lodów, a ja dopiero ją poznaję, dlatego zmniejszyłam  proporcje i takie je Wam podaję. Polecam :)  


Składniki na ok. 1 litr lodów:
  • 170 ml pełnego mleka
  • 170 ml śmietany kremówki 30% lub 36%
  • 4 żółtka
  • 170 ml drobnego cukru do wypieków
  • 350 g truskawek, odszypułkowanych
  • świeżo wyciśnięty sok z 1 cytryny - pominęłam
  • ziarenka z 1 laski wanilii
Truskawki i sok z cytryny zmiksować blenderem, odstawić.
Do garnka z grubym dnem wlać mleko, kremówkę i ziarenka wanilii. Gotując na małym ogniu doprowadzić do wrzenia.
W międzyczasie w drugim naczyniu mikserem utrzeć żółtka z cukrem, do uzyskania jasnego, puszystego kremu. Krem z żółtek wlać do mleka, cały czas mieszając. Podgrzewać na małym ogniu, mieszając łyżką, do lekkiego zgęstnienia: mieszanka powinna lekko oblepiać łyżkę (będzie lekko gęsta). Natychmiast zdjąć z palnika, nie doprowadzając do wrzenia - lody by się zważyły.
Natychmiast dodać zmiksowane z truskawki, wymieszać. Przykryć folią spożywczą i schłodzić w lodówce.
Po tym czasie schłodzoną mieszankę wlać do maszyny do lodów i dalej postępować według instrukcji jej producenta.
Lody można również wykonać bez maszyny - schłodzone składniki zmiksować, przelać do pojemnika, włożyć do zamrażarki. Podczas chłodzenia mniej więcej co 30 minut przez pierwsze 3 godziny zmiksować, by nie wytworzyły się kryształki lodu i lody były bardziej puszyste.

Źródło: Moje Wypieki 

15 komentarzy:

  1. Maszynka do robienia to moje marzenie. Domowe lody nie mają sobie równych! Pysznie podałas te truskawowe:-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. marzyłam o maszynce jakieś 2 lata :) i w końcu kupiłam :D

      Usuń
  2. kurczę, teraz żałuję, że nie zaopatrzyłam się w maszynkę.. :) ale chyba skuszę się w końcu na zrobienie lodów, nawet bez niej :D tak kuszą z Twojego zdjęcia.. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam maszyny,a dziś rano obudziłam się z myślą podjęcia próby zrobienia lodów bez maszyny,no i proszę,od razu mam przepis-pyszny!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności:) ale bym takie zjadła...

    OdpowiedzUsuń
  5. chyba się skuszę na lody z tego przepisu,jak tylko wyzdrowieję :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam maszynki do lodów, ale mi smaka narobiłaś...;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te lody są rewelacyjnie:-), najlepsze truskawkowe jakie jadłam:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. truskawkowe szaleństwo w takiej wersji bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja się jeszcze domowych nie odważyłam, ale twoje tak kuszą!
    Mmmm:)

    OdpowiedzUsuń
  10. do tej pory znalazłam kilka przepisów gdzie jajka były surowe, a tu mi się podoba, że się je podgrzewa - wtedy maluch też może sobie zjeść, zwłaszcza taki maluch, który uwielbia lody :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lodów nigdy dość! Musze też sprawić sobie maszynkę do lodów tylko jak się rozpędzę to miejsca w zamrażarce niestarczy ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. temu deserowi chyba nikt się nie oprze:) wygląda cudownie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. mniam mniam!:) domowych jeszcze nie robiłam, kusisz!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mam maszynki, ale bez też są super bo robiłam sama :-) pyszne ci wyszły

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU